CONEIX EL NOSTRE ERASMUS+


Este Erasmus+ no sería posible sin la colaboración de los siguientes organismos:




CURS 2023-2024

PLE D'EXPERIÈNCIAS I APRENENTATGES 

Aquest curs hem arribat a l’equador de l’Acreditació Erasmus+ que vam iniciar al curs 21/22 i que ens garanteix finançament per a mobilitats a centres de tota Europa. Hem continuat treballant els cinc objectius amb activitats (al nostre centre i també als dels nostres socis): integració social, sostenibilitat, reduir fracàs escolar, aprenentatge de llengües, educació digital i patrimoni cultural europeu.

Per fer-lo hem mantingut les prioritats: maximitzar nombre d’alumnes participants, prioritzar la participació d’alumnat amb especials dificultats, potenciar les estades de curta (fins a 1 mes) i de llarga durada (fins a 3 mesos) anant a classe a altres països i desenvolupar estades d’observació o de docència de professors del Penyagolosa a altres centres.

Per tal d’aconseguir-lo i per optimitzar els fons, hem actualitzat els criteris de disseny de les mobilitats:
-Reduir a un màxim de 15 alumnes les mobilitats en grup.
-Concentrar en dos períodes anuals les mobilitats (octubre i primavera).
-Programar amb prou mesos d’antelació.
-Fer coincidir les mobilitats de professors amb les d’alumnes.
-Escollir destinacions amb connexió des de l’aeroport de Castelló.
-Intensificar la difusió de les oportunitats a tota la comunitat educativa.
-Intensificar el treball previ a les mobilitats.
-Incloure una formació obligatòria.
-Els participants hauran de mantindre respecte pels valors europeus: justícia social, solidaritat, rebuig de la discriminació...

Seguint tot açò hem visitat: Mynämäk (Finlàndia), Wald-Michelbach, Flensburg, Nuremberg (Alemanya), Quimper, Saint-Maur (França), Thiene, Casale Monferrato, Valenza, Velletri i Palermo (Itàlia) I hem rebut a alumnes i professors de totes estes ciutats (menys de Valenza i Quimper) i de Volos (Grècia) i Oberpullendorf (Austria).
També hem col·laborat amb altres centres de la nostra província que participen en la mobilitat a Thiene (IES Álvaro Falomir, IES Sos Baynat, IES Miralcamp)

PROJECTES ERASMUS+ 24/25

4t curs amb Acreditació Erasmus+

Durant el curs hem obtingut la valoració per part de la UE de les mobilitats desenvolupades al curs 21/22, obtenint una molt bona puntuació (82/100) que ens ha ajudat a mantindre’ns entre el 4% de centres que més finançament reben per al curs 2024/2025 a tot l’Estat espanyol.
També hem hagut de presentar l’informe intermedi de l’Acreditació, que d’obtindre bona valoració, podria suposar l’ampliació automàtica de l’Acreditació fins al 2032. Han estat tres cursos molt intensos amb prop de 300 mobilitats d’alumnes i 50 de professors del Penyagolosa per tot arreu d’Europa.
També hem col·laborat amb altres centres de la nostra provincia que participen en la mobilitat a Thiene (IES Álvaro Falomir, IES Sos Baynat, IES Miralcamp)

ERASMUS+ ACCREDITATION 2023/2024

This academic year, we have reached the halfway point of the Erasmus+ accreditation, which we began in the 2021/2022 academic year. This accreditation guarantees us funding for mobility programmes with organisations across Europe. We have continued working on the five objectives through various activities (both in our institution and at those of our partners): social integration, sustainability, reduce academic failure, language learning, digital education and European cultural heritage.
To achieve this, we have maintained our priorities: maximising the number of participating students, prioritising the involvement of students with special needs or difficulties, enhancing the short-term stays (up to one month) and long-term stays (up to three months) attending classes in other countries, and facilitating observation or teaching placements for Penyagolosa teachers at other institutions.

To achieve this and optimise funding, we have updated the guidelines for designing mobility programmes:
- Limit group mobilities to a maximum of 15 students.
- Concentrate mobilities into two annual periods (October and Spring).
- Plan activities several months in advance.
- Align teacher mobilities with students mobilities.
- Select destinations with direct connections from Castellón Airport.
- Increase the promotion of opportunities to the entire educational community.
- Strengthen preparatory work prior to mobilities.
- Include mandatory training for participants.
- Ensure that participants uphold European values: social justice, solidarity, and rejection of discrimination.

Following these guidelines, we have visited: Mynämäk (Finland), Wald-Michelbach, Flensburg, Nuremberg (Germany), Quimper, Saint- Maur (France), Thiene, Casale Monferrato, Valenza, Velletri and Palermo (Italy). Additionally, we have hosted students and teachers from all these cities (except from Valenza and Quimper), as wells as from Volos (Greece) and Oberpullendorf (Austria).
We have also collaborated with other institutions in our province that participate in the Thiene mobility programme ( IES Álvaro Falomir, IES Sos Baynat, IES Miralcamp)

During the academic year, we received the appraisal from the EU for the mobilities carried out in the 2021/2022 academic year, achieving a very high score (82/100). This recognition has helped us remain within the top 4% of institutions receiving the highest funding for the 2024/2025 academic year across Spain.
We have also submitted the interim report for the Accreditation, which, if assessed positively, could result in the automatic extension of the Accreditation until 2032.
These past three years have been highly intense, with nearly 300 student mobilities and 50 teacher mobilities from Penyagolosa across Europe.





TALLER D'IL.LUSTRACIÓ